ARAMA YAP

+ Kayıtlanma / Ders Seçimi / Ders Ekleme ve Silme

Soruların üzerine tıklayarak cevapları görebilirsiniz. (KDD)

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine nasıl ulaşabilirim?

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine Sağlık Bilimleri Enstitü web sayfasında enstitü/mevzuat bağlantısından (buradan) veya Ege Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından (buradan) ulaşabilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

İlk kez kayıtlanan bir öğrenciyim. Derslerimi nasıl ve ne zaman seçeceğim?

İlk kez kayıtlanan öğrenciler, kayıtlanma haftası içinde EBYS (Ege Bilgi Yönetim Sistemi – http://ebys.ege.edu.tr) sistemi üzerinden elektronik olarak ders seçimi yapacaklardır.

Bunun için izlenmesi gereken yol şudur:

  1. http://ebys.ege.edu.tr adresinden EBYS sistemine giriniz.
  2. Sayfada size kullanıcı adınız ve şifreniz sorulacaktır.
  3. Kullanıcı adınız, küçük o harfi ve öğrenci numaranızdan oluşmaktadır. Örnek “o93140000042” gibi.
  4. Şifre oluşturmak için “ilk şifrenizi oluşturmak için tıklayınız” butonu yardımıyla geçici şifrenizi oluşturunuz. Sisteme girdikten sonra bu geçici şifrenizi kalıcı şifrenizle değiştirmeyi unutmayınız.
  5. EBYS sistemine girdikten sonra ders seçimi yapmanız gerekmektedir. İlk kez seçim yapacağınız için Danışmanınızdan ya da ilgili programın anabilim dalı başkanından yardım alınız.

Başka bir sayfada görüntüle. 2 0

Her dönem kayıt yenilemem gerekli mi?

Evet, gerek ders döneminizde gerekse tez çalışması döneminizde her eğitim-öğretim yılına ait güz ve bahar dönemlerinde (yarıyıllarında) ilan edilen kayıtlanma haftası içinde EBYS sistemi üzerinden elektronik olarak kayıtlanmanız gerekmektedir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Nasıl kayıt yenileyeceğim?

Gerek ders döneminizde gerekse tez çalışması döneminizde her eğitim-öğretim yılına ait güz ve bahar dönemlerinde (yarıyıllarında) ilan edilen kayıtlanma haftası içinde EBYS sistemi üzerinden elektronik olarak kayıtlanmak için aşağıdaki adımları izleyiniz.

  1. Öncelikle danışmanınızla seçeceğiniz dersleri belirleyin.
  2. http://ebys.ege.edu.tr adresinden EBYS sistemine giriniz.
  3. Sayfada size kullanıcı adınız ve şifreniz sorulacaktır.
  4. Sisteme giriş yaptıktan sonra ekranın sol bölümünde bulunan menüden “Kayıt Yenileme (Ders Seçme) İşlemleri” butonuna tıklayarak ders seçim ekranını açınız (ders seçim ekranı yeni bir sayfa olarak açılacaktır).
  5. Ders seçim ekranında danışmanınızla daha önce belirlediğiniz dersleri seçiniz.
  6. Eğer tez dönemindeyseniz ve 2012-2013 eğitim-öğretim yılında ya da sonrasında programa kayıtlanmış öğrenciyseniz, “Tez Çalışması” ve “Uzmanlık Alan Dersi” derslerini seçiniz.
  7. Eğer tez dönemindeyseniz ve 2012-2013 eğitim-öğretim yılından önce programa kayıtlanmış bir öğrenciyseniz ders seçimi yapmadan aşağıdaki işleme devam ediniz.
  8. Sayfada bulunan “Danışmana Gönder” butonuna tıklayarak ders onayınızı danışmanınıza gönderiniz.
  9. Unutulmaması gerek nokta, danışman onayı olmadan ders seçimi kesinlik kazanmaz. Kayıt ve ders işlemini gerçekleştirdikten sonra onay için mutlaka danışmanınızla iletişim kurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 2 0

Danışmanım ders onayımı süresi içerisinde yapmadı. Ne yapacağım?

Kayıt yenileme ve ekle-sil haftasında tamamlanmayan danışman onayları için öğrencilerimizin durumu belirten bir dilekçe ile enstitümüz müdürlüğüne başvurması önerilir.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Tez aşamasındayım. Kayıtlanmam gerekli mi?

Evet gereklidir. Bunun için aşağıdaki adımları izleyiniz:

  1. http://ebys.ege.edu.tr adresinden EBYS sistemine giriniz.
  2. Sayfada size kullanıcı adınız ve şifreniz sorulacaktır.
  3. Sisteme giriş yaptıktan sonra ekranın sol bölümünde bulunan menüden “Kayıt Yenileme(Ders Seçme)İşlemleri” butonuna tıklayarak ders seçim ekranını açınız (ders seçim ekranı yeni bir sayfa olarak açılacaktır).
  4. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında ya da sonrasında programa kayıtlanmış tez öğrenciyseniz, “Tez Çalışması” ve “Uzmanlık Alan Dersi” derslerini seçiniz.
  5. 2012-2013 eğitim-öğretim yılından önce programa kayıtlanmış bir tez öğrenciyseniz ders seçimi yapmadan aşağıdaki işleme devam ediniz.
  6. Sayfada bulunan “Danışmana Gönder” butonuna tıklayarak ders onayınızı danışmanınıza gönderiniz.
  7. Unutulmaması gerek nokta, danışman onayı olmadan ders seçimi kesinlik kazanmaz. Kayıt ve ders işlemini gerçekleştirdikten sonra onay için mutlaka danışmanınızla iletişim kurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

EBYS sayfasına erişemiyorum. Ne yapacağım?
  1. Öncelikle internet bağlantınızı kontrol ediniz.
  2. Adres çubuğuna adresi doğru yazıp yazmadığınızı kontrol ediniz. (http://ebys.ege.edu.tr)
  3. İnternet görüntüleyicinizin güncel olduğundan emin olunuz. Google Chrome ya da Mozilla Firefox adlı tarayıcıların son sürümleri önerilir.
  4. Hala bağlanamıyorsanız ve DNS veya Proxy kullanıyorsanız sorun bu sistemlerden de kaynaklanıyor olabilir. Kontrol ediniz.
  5. Hala bağlanamıyorsanız, EBYS sisteminde aşırı yüklenmeden veya bakım çalışmalarından dolayı kısa süreli bir kesinti yaşanıyor olabilir. Bir süre sonra tekrar deneyiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

EBYS sayfasında giriş yapamıyorum. Ne yapacağım?
  1. http://ebys.ege.edu.tr adresinde kullanıcı adı ve şifrenizi doğru yazdığınızdan emin olun.
  2. Şifrenizi unuttuğunuz takdirde http://ebys.ege.edu.tr sayfasında bulunan “şifremi unuttum” butonu yardımıyla destek alınız. Burada unutulmaması gereken nokta, sistem sadece öğrencino@ege.edu.tr uzantılı e-posta adreslerine destek vermektedir.
  3. Eğer sisteme ege.edu.tr adresi dışında bir e-posta adresi bildirdiyseniz, şifre sıfırlama işlemi için Enstitümüz Öğrenci İşleri Bürosuna başvurmanız gerekmektedir Öğrenci İşleri Bürosu dahili tel: 4491 /4492, harici tel: 0 311 4491 / 311 4492)
  4. Hala bağlanamıyorsanız, EBYS sisteminde aşırı yüklenmeden veya bakım çalışmalarından dolayı kısa süreli bir kesinti yaşanıyor olabilir. Bir süre sonra tekrar deneyiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

EBYS sistemini görüntüleme sorunu yaşıyorum. Ne yapacağım?
  1. Bilgisayarınızda güncel Java yazılımının bulunması gereklidir. Buradan yükleyebilirsiniz.
  2. İnternet görüntüleyicinizin güncel olduğundan emin olunuz. Google Chrome ya da Mozilla Firefox’adlı tarayıcıların son sürümleri önerilir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

EBYS’de ders seçme ekranında seçmek istediğim dersleri göremiyorum. Ne yapmalıyım?
  1. Bunun nedeni seçmek istediğiniz dersin sistemde açılmamış olması olabilir. Bu işlemi yapan anabilim dalı sorumlusu ile veya danışmanınızla görüşünüz.
  2. Eğer sorun bu nedenden kaynaklanmıyorsa, Enstitümüz Öğrenci İşleri Bürosuna şahsen başvurunuz. Telefon ile bu konuda destek verilmemektedir.

Başka bir sayfada görüntüle. 2 0

Kayıt haftası nedir?

Kayıt haftası, her bir eğitim-öğretim yılının güz ve bahar yarıyılları için Ege Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenen ve programa kayıtlı öğrencilerin yarıyıl kayıt yenileme ve alacakları derslerin seçim işlemlerinin yapıldığı haftadır. Bu tarihlere Sağlık Bilimleri Enstitü web sayfasından (buradan) veya Ege Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından (buradan) ulaşabilirsiniz.

Öğrencilerimiz http://ebys.ege.edu.tr adresinden, kullanıcı adı ve şifreleri ile bilgi yönetim sistemine girerek kayıt yenileme ve ders seçim işlemlerini tamamlayıp onay için elektronik olarak ilgili sayfada bulunan bir buton yardımıyla danışmanlarına iletirler. Unutulmaması gerek nokta, danışman onayı olmadan kayıt yenileme ve ders seçimi kesinlik kazanmaz. Kayıt yenileme ve ders işlemini gerçekleştirdikten sonra onay için mutlaka danışmanınızla iletişim kurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

EBYS de kayıtlanma ve ders seçim işlemlerimi tamamladım. Fakat kayıtsız görünüyorum. Sorun ne olabilir?

http://ebys.ege.edu.tr adresinden, kullanıcı adı ve şifreleri ile bilgi yönetim sistemine girerek kayıt ve ders seçim işlemlerini tamamladıktan sonra onay için elektronik olarak ilgili sayfada bulunan bir buton yardımıyla danışmanınıza iletmeniz gerekmektedir. Danışman onayı olmadan ders seçimi kesinlik kazanmaz. Sorununuz bu durumdan kaynaklanıyor olabilir. Kayıt ve ders işlemini gerçekleştirdikten sonra onay için mutlaka danışmanınızla iletişim kurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Ekle-sil haftası nedir?

Enstitümüzün web sayfasında bu tarihler duyurulmaktadır. Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 11(7).maddesi uyarınca öğrencilerimiz her yarıyılın üçüncü haftasında danışmanın onayıyla ders ekleme ve ders silme işlemleri yapabilirler. Bu işlem de http://ebys.ege.edu.tr adresi üzerinden gerçekleştirilir. Tekrar hatırlatalım; unutulmaması gerek nokta, danışman onayı olmadan ders seçimi (ekleme ve silme işlemleri) kesinlik kazanmaz. Ders ekleme ve silme işlemini gerçekleştirdikten sonra onay için mutlaka danışmanınızla iletişim kurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Kayıt haftası ve ekle-sil haftası dışında ders kayıtlanması ya da ders kaldırılması mümkün müdür?

Hayır, mümkün değildir.

İstisnai durum Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 11(8) maddesinde tanımlanmıştır. Bu maddeye göre Kayıt yenileme işlemlerini süresi içinde yapmayan öğrencilerden belgelenebilir mazereti bulunanların, geçen sürenin devamsızlıktan sayılması şartıyla, ara sınav dönemine kadar ders kayıt işlemlerinin yapılıp yapılmamasına ilgili enstitü yönetim kurulu karar verir.

Unutmayın belgelenebilir mazeret şartı bulunmaktadır!

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Bir seçmeli dersten başarısız olursam bir sonraki yarıyılda bu dersimi bir başka seçmeli ders ile değiştirebilir miyim?

Evet, Danışmanınızın onaylaması koşuluyla değiştirebilirsiniz. Bu işlemi kayıtlanma ya da ekle-sil haftasında http://ebys.ege.edu.tr adresinden ders seçimi yaparken gerçekleştirebilirsiniz. Bu işlem için enstitüye başvurmayınız.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Kayıtlandığım ders açılmadı. Ne yapmalıyım?

Böyle bir durumda derse kayıtlandığınız yarıyılın ekle-sil haftasında mutlaka bu dersten kaydınızı sildiriniz. Bu tarihi geçirdiğiniz takdirde ders eğitim planınıza atılı durumda kalır ve sistem sizi başarısız olarak gösterir. Böyle bir durumda derse açıldığı yarıyılda tekrar kayıtlanarak başarılı olmanız gerekmektedir. Eğer ders seçmeli bir ders ise, bu ders yerine bir başka seçmeli derse danışmanınızın onaylaması şartıyla kayıtlanabilirsiniz. Bu işlemi kayıtlanma ya da ekle-sil haftasında http://ebys.ege.edu.tr adresinden ders seçimi yaparken gerçekleştirebilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Kayıt yenileme haftasında Ebys sistemine erişemiyorum ne yapmam gerekiyor?

Ebys sisteminde öğrenci menüsüne erişim yetkisi enstitümüzde bulunmadığından konu ile ilgili Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı personeli ile telefon yada şahsen görüşmeniz gerekmekte olup ilgili kişileri telefon numaraları aşağıya çıkarılmıştır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Kayıt dondurmak istiyorum bu işlemi nasıl gerçekleştirebilirim?

Kaydını dondurmak isteyen öğrenciler Enstitümüz Öğrenci İşleri Bürosuna başvurmanız gerekmektedir. Bu süreci başlatabilmek için talebinizi belirten dilekçenizi Enstitü Müdürlüğü’ne vermeniz gerekmektedir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

+ Ders Kredileri / Ders Değerlendirme

Soruların üzerine tıklayarak cevapları görebilirsiniz. (DD)

AKTS ve yerel kredi nedir?

Yerel kredi, yarıyıl boyunca devam eden bir dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile bir haftalık uygulama veya laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır. AKTS (ECTS) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (European Credit Transfer System) olup öğrencinin çalışma yükü temel alınarak hesaplanır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Özel Öğrencilik nedir?
  1. Bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup belirli bir konuda bilgi ve becerilerini geliştirmek isteyenler özel öğrenci olarak kabul edilebilirler. Bu adaylar, ilgili anabilim dalı kurulunun kararı ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile başvurdukları anabilim dalının lisansüstü programına özel öğrenci olarak kayıt yaptırırlar.
  2. Özel öğrenciler, devam ettikleri derslerde kayıtlı öğrencilerin tabi oldukları mevzuat hükümlerine tabidir.
  3. Özel öğrenci statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
  4. Derslerini başarıyla tamamlayan öğrencilere, talep etmeleri halinde, enstitü müdürlüğü tarafından durumlarını belirten bir belge verilebilir.
  5. Özel öğrencilik statüsünden yararlanan bir öğrenci, daha sonra herhangi bir lisansüstü programa kayıt yaptırmaya hak kazandığında; özel öğrenci olarak aldığı ders(ler)i, anabilim dalı kurulunun kararı ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile kayıt yaptırdığı lisansüstü programın asgari kredisinin % 50’sini geçmemek koşuluyla ders kredisinden saydırabilir.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Özel öğrencilik döneminde aldığım dersler lisansüstü eğitimimde kabul edilir mi? Başvuruyu nasıl yapacağım?

Talebinizi içeren dilekçe ile enstitü müdürlüğü’ne başvurmanız gerekmektedir. Kayıtlı olduğunuz programın anabilim dalı akademik kurulu’nun uygun görmesi, enstitü yönetim kurulunun onayı ile bu dersler kabul edilebilmektedir. Ancak unutulmaması gereken nokta, talebinizin yönetmeliğimiz gereği lisansüstü programın asgari kredisinin % 50’sini geçmemek koşuluyla ders kredisinden saydırabilir olmasıdır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

+ Tezli Yüksek Lisans Eğitimi ile İlgili Sorular

Soruların üzerine tıklayarak cevapları görebilirsiniz. (YL)

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine nasıl ulaşabilirim?

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine Sağlık Bilimleri Enstitü web sayfasında enstitü/mevzuat bağlantısından (buradan) veya Ege Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından (buradan) ulaşabilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Danışmanımın yükümlülükleri nelerdir?

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre, Danışmanın;

  1. Öğrencinin öğrenimi süresince alacağı dersleri belirlemek,
  2. Kayıt yenileme onayı vererek bu derslere devamını ve öğrenim durumunu izlemek,
  3. Tez çalışmasını yönetmek,
  4. Gerektiğinde idare ile ilişkilerinde aracılık etmek, diğer akademik problemleriyle ilgilenmek,
  5. Her yarıyıl sonunda öğrencinin başarı durumu hakkındaki raporu enstitü müdürlüğüne iletmek yükümlülüğü vardır.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Lisansüstü programlarda değerlendirme (not) sistemi nedir?

Daha detaylı bilgi için Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 12.maddesini okuyunuz. Bu konuda aşağıda özet bilgi sunulmaktadır.

  1. Lisansüstü derslerin sınavları doğrudan değerlendirme yöntemi ile harf notu olarak değerlendirilir.
  2. Bir ders için geçme notu, o dersin ara sınav ve/veya varsa diğer yarıyıl/yıl içi değerlendirme amaçlı etkinliklerden alınmış olan notların ağırlıklı ortalaması ile final veya bütünleme notu kullanılarak hesaplanır.
  3. Dersin öğretim elemanı sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkı yüzdesini kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurur.
  4. Yarıyıl içi sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkısı % 40-70 aralığında, final veya bütünleme sınav notunun katkısının % 60-30 aralığında olması gerekir.
  5. Tez çalışması, uzmanlık alan ve seminer derslerinin değerlendirilmesi, başarılı veya başarısız şeklinde yapılmaktadır.
  6. Aşağıdaki iki tabloda harf notları ve karşılıkları özetlenmektedir.
    Harf Notu 4’lük SistemeGöre Not 100’lük SistemeGöre Not
    AA 4,00 90-l00
    BA 3,50 85-89
    BB 3,00 80-84
    CB 2,50 75-79
    CC 2,00 70-74
    DC 1,50 65-69
    DD 1,00 60-64
    FD 0,50 50-59
    FF 0,00 0-49
    DZ 0,00 Devamsızlık nedeniyle başarısız
  7. Aşağıdaki notlar ortalamaya katılmaz.
    Harf Notu Katsayı Anlamı ve Kullanımı
    P 0,00 Tez Çalışması başarıyla devam etmekte (Tez çalışması başarıyla tamamlanırsa S’ye dönüştürülür)
    S 0,00 Tez Çalışması, Seminer, Uzmanlık Alan Dersi başarıyla tamamlandı
    U 0,00 (Başarısız)
    E 0,00 (Muaf)
  8. Yüksek lisans programına kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
  9. Doktora veya sanatta yeterlik çalışmasına kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun 4.00 üzerinden en az 2.50 olması gerekir.
  10. Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin final sınavına girebilmesi için teorik ders saatlerinin en az % 70’ine, tamamen veya kısmen uygulamalı ders saatlerinin ise % 80’ine devam etmesi gerekir.
  11. Öğrenci başarısız olduğu derslere, o derslerin açıldığı yarıyılda veya yaz okulunda tekrar kayıt yaptırabileceği gibi, seçmeli dersler yerine danışmanının onayladığı başka lisansüstü derslere de kayıtlanabilir.

 

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Bir öğrencinin yüksek lisans öğrenciliği döneminde ders ve tez süreçleri ile ilgili dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
  1. Kayıtlandığı programın tabi olduğu eğitim planında zorunlu olan bütün dersleri alarak başarmış olmalıdır.
  2. Ders dönemi sonunda 6 AKTS değerinde seminer dersini ve tüm zorunlu dersler dâhil olmak üzere en az 54 AKTS değerinde ders başarmış ve en az toplam 60 AKTS toplamış olmalıdır.(Ders sayısının 7’den az olmaması ve en az 21 yerel krediye karşılık gelmesi de gerekmektedir.)
  3. Tez çalışmasına başlarken, enstitüye tez öneri formunu, danışmanıyla birlikte hazırlayarak anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla iletmelidir. Tez konusunun enstitü yönetim kurulunda onaylanması gereklidir.
  4. Tez çalışması için eğer etik kurul raporu gerekiyorsa, tez çalışmasına başlamadan önce öğrenci, etik kurul onayı almakla yükümlüdür.
  5. Tez çalışması dönemlerinde kayıt yenileme aşamalarında “tez çalışması” ve “uzmanlık alan” derslerine kayıtlanma gereklidir. Unutulmamalıdır.
  6. Yüksek lisans tezinin yazımında enstitü tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde yazılması gereklidir. Enstitü tez yazım kılavuzuna buradan ulaşabilirsiniz.
  7. Savunma sınavına girmek üzere tamamlanmış tezi enstitüye teslim ederken Tez Orijinallik Raporunu da teslim etmek gereklidir.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Özel öğrencilik döneminde aldığım dersler lisansüstü eğitimimde kabul edilir mi? Başvuruyu nasıl yapacağım?

Özel öğrenci olarak aldığınız lisansüstü dersler, kayıtlı olduğunuz programın bağlı olduğu anabilim dalı akademik kurulunda kabul edildiği takdirde, enstitü yönetim kurulu onayıyla kayıtlı olduğunuz programın asgari ders kredisinin %50’sini aşmamak koşuluyla ders kredisinden sayılabilir. Bu süreci başlatabilmek için talebinizi belirten dilekçenizi Enstitü Müdürlüğü’ne vermeniz gerekmektedir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Bilimsel Hazırlık Programı nedir?
  1. Öğrencilerin mezun oldukları lisans ya da yüksek lisans programlarındaki bilimsel eksikliklerini tamamlamak ve başvurdukları programa uyumlarını sağlamak amacıyla, lisans veya yüksek lisans derecesini başvurdukları programdan farklı bir programdan ya da Ege Üniversitesi dışındaki diğer yükseköğretim kurumlarından almış olan lisansüstü öğrencilerinin her biri için bilimsel hazırlık programı düzenlenebilir.
  2. Bilimsel hazırlık programı kapsamında yüksek lisans öğrencileri lisans; doktora öğrencileri lisans ve/veya yüksek lisans programlarından bir yarıyılda en fazla 30 AKTS kredilik derse kayıtlanabilir. Öğrenciler bu dersleri yaz okulu eğitim-öğretim programı kapsamında da alabilir. Bilimsel hazırlık programı kapsamında alınacak lisansüstü derslerin kredisi bilimsel hazırlık programı derslerinin toplam kredisinin 1/3’ünü geçemez. Bu dersler, kayıtlı olunan lisansüstü programın ders yüküne sayılmaz.
  3. Öğrencilerin bilimsel hazırlık programları anabilim dalı kurulu tarafından hazırlanır ve anabilim dalı başkanlığı tarafından öğrencinin kayıt tarihini izleyen 15 gün içinde enstitü müdürlüğüne gönderilir.
  4. Bilimsel hazırlık programı kapsamındaki derslere devam etme ile değerlendirme süreç ve işlemlerinde, öğrencinin ders aldığı programın mevzuat hükümleri geçerlidir.
  5. Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok bir takvim yılıdır. Bu süre içinde kayıtlandıkları dersleri başaramayan öğrenciler kayıtlı oldukları programın ders aşamasına geçemezler. Bu öğrenciler, gerekli koşulları yerine getirmek şartıyla bilimsel hazırlık programı derslerine veya anabilim dalı kurulu tarafından belirlenecek başka ders veya derslere devam etmek için kayıt yaptırabilirler. Bu programda geçirilen süre yüksek lisans veya doktora programı sürelerine dâhil edilmez.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Tezli Yüksek Lisans Programından mezun olabilmek için kaç AKTS toplamak gerekir?

En az 120 AKTS toplamanız gerekmektedir. Bu 120 AKTS’nin 54 AKTS’lik kısmı programınızdaki tüm zorunlu dersler ve seçilen seçmeli derslerden, 6 AKTS’lik kısmı seminer dersinden, 10 AKTS’lik kısmı uzmanlık alan dersinden, 50 AKTS’lik kısmı da tez çalışmasından alınmaktadır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Tezli yüksek lisans programının süresi nedir?

1 yıl ders, 1 yıl tez olmak üzere toplam 2 yıldır. Programı en fazla 3 yılda tamamlamanız gerekmektedir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Tezli yüksek Lisans programında tezimi ne zaman alabilirim?

Tezli yüksek lisans programlarında Danışmanınızın onanıyla, en geç 3.yarıyılın başında tez konunuzu alabilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Yüksek Lisans programında tez konumu nasıl enstitüye bildireceğim?

Tezli yüksek lisans programında enstitümüzün “tez öneri formunu” uygun şekilde doldurmanız ve danışmanınızın imzalı onayıyla, anabilim dalı başkanlığının resmi yazısı ekinde enstitü müdürlüğüne iletmeniz gerekmektedir. Enstitümüzün tez öneri formuna, elektronik ortamda http://sbe.ege.edu.tr/formlar/ bağlantısından ulaşabilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Yüksek lisans tezimi nasıl yazacağım?

Yüksek lisans tezinin enstitü tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde yazılması gereklidir. Enstitü tez yazım kılavuzuna elektronik olarak http://sbe.ege.edu.tr/kilavuzlar/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Yüksek lisans tez savunma sınavı nedir?
  1. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci, tamamladığı tezini enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü sınavda savunarak başarılı olmakla yükümlüdür.
  2. Jüri, biri öğrencinin danışmanı ve en az biri başka bir Üniversiteden olmak üzere üç kişiden oluşur.
  3. Anabilim Dalı Başkanlığı, sınav jürisi, sınav tarihi ve yerini önerdiği yazı ile birlikte öğrencinin tezini enstitü müdürlüğüne iletir.
  4. Enstitü yönetim kurulu tez savunma sınavı için tarih, saat ve yer onaylanır. Tez savunma sınavı, enstitü yönetim kurulu karar tarihinden itibaren en geç bir ay içinde yapılır.
  5. Tez savunma sınavının süresi en az 45, en fazla 90 dakikadır. Tez savunma toplantıları, dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Yüksek lisans Programında Sağlık Bilimleri Enstitüsü dışında bir birimden ders alabilir miyim?
  1. Evet alabilirsiniz. Öğrenciler danışmanlarının önerisi, anabilim dalı kurulunun kararı ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslere de kayıtlanabilirler. Öğrenci, enstitü yönetim kurulu kararı ile diğer yükseköğretim kurumlarından, asgari ders yükünden sayılmak üzere en fazla üç ders alabilir.
  2. Bu amaçla, en geç kayıt yenileme ya da ekle-sil haftasında anabilim dalı başkanlığınıza dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir. Dilekçeniz ve ekinde Danışmanınızın ve anabilim dalı kurulunun onayı, Anabilim Dalı Başkanlığınca enstitüye gönderilecektir. Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile ders alma talebiniz, dersi almak istediğiniz kuruma iletilecektir.
  3. Görüldüğü üzere onay sürecinin uzun olması nedeniyle başvurunun olabildiğince erken yapılması önem taşımaktadır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Daha kısa sürede mezun olabilir miyim?

Tezli Yüksek Lisansta;

Süre MADDE 7 – (1) Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. (2) Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde yükseköğretim kurumunun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (3) Yüksek lisans programından süresinden önce mezun olabilecek öğrenciler ile ilgili düzenlemeler senato tarafından kabul edilen yönetmelikle belirlenir.

Doktorada;

Süre MADDE 17 – (1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır. (2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya yükseköğretim kurumunun öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen on iki veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilir. (4) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

+ Doktora Eğitimi ile İlgili Sorular

Soruların üzerine tıklayarak cevapları görebilirsiniz. (DR)

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine nasıl ulaşabilirim?

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine Sağlık Bilimleri Enstitü web sayfasında enstitü/mevzuat bağlantısından (buradan) veya Ege Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından (buradan) ulaşabilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Lisansüstü programlarda değerlendirme (not) sistemi nedir?

Daha detaylı bilgi için Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 12.maddesini okuyunuz. Bu konuda aşağıda özet bilgi sunulmaktadır.

  1. Lisansüstü derslerin sınavları doğrudan değerlendirme yöntemi ile harf notu olarak değerlendirilir.
  2. Bir ders için geçme notu, o dersin ara sınav ve/veya varsa diğer yarıyıl/yıl içi değerlendirme amaçlı etkinliklerden alınmış olan notların ağırlıklı ortalaması ile final veya bütünleme notu kullanılarak hesaplanır.
  3. Dersin öğretim elemanı sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkı yüzdesini kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurur.
  4. Yarıyıl içi sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkısı % 40-70 aralığında, final veya bütünleme sınav notunun katkısının % 60-30 aralığında olması gerekir.
  5. Tez çalışması, uzmanlık alan ve seminer derslerinin değerlendirilmesi, başarılı veya başarısız şeklinde yapılmaktadır.
  6. Aşağıdaki iki tabloda harf notları ve karşılıkları özetlenmektedir.
    Harf Notu 4’lük SistemeGöre Not 100’lük SistemeGöre Not
    AA 4,00 90-l00
    BA 3,50 85-89
    BB 3,00 80-84
    CB 2,50 75-79
    CC 2,00 70-74
    DC 1,50 65-69
    DD 1,00 60-64
    FD 0,50 50-59
    FF 0,00 0-49
    DZ 0,00 Devamsızlık nedeniyle başarısız
  7. Aşağıdaki notlar ortalamaya katılmaz.
    Harf Notu Katsayı Anlamı ve Kullanımı
    P 0,00 Tez Çalışması başarıyla devam etmekte (Tez çalışması başarıyla tamamlanırsa S’ye dönüştürülür)
    S 0,00 Tez Çalışması, Seminer, Uzmanlık Alan Dersi başarıyla tamamlandı
    U 0,00 (Başarısız)
    E 0,00 (Muaf)
  8. Yüksek lisans programına kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
  9. Doktora veya sanatta yeterlik çalışmasına kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun 4.00 üzerinden en az 2.50 olması gerekir.
  10. Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin final sınavına girebilmesi için teorik ders saatlerinin en az % 70’ine, tamamen veya kısmen uygulamalı ders saatlerinin ise % 80’ine devam etmesi gerekir.
  11. Öğrenci başarısız olduğu derslere, o derslerin açıldığı yarıyılda veya yaz okulunda tekrar kayıt yaptırabileceği gibi, seçmeli dersler yerine danışmanının onayladığı başka lisansüstü derslere de kayıtlanabilir.

 

Başka bir sayfada görüntüle. 1 0

Doktora ders ve tez dönemi nedir?

Enstitümüzde doktora çalışması iki bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler, ders dönemi ve tez dönemidir. Ders dönemini tamamlayan bir öğrenci, doktora yeterlik sınavını başardıktan sonra doktora tez çalışmasına başlamaktadır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Yüksek Lisans Dereceli Doktora programında kaç AKTS toplamam gerekir?
  1. Ege Üniversitesi lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliğine göre 8 yarıyıldan oluşan yüksek lisans dereceli doktora programında en az 240 AKTS kredi toplanması gerekmektedir.
  2. Bir öğrencinin kayıtlandığı programda, tabi olduğu eğitim planının ders döneminde belirlenmiş AKTS kredisini sağlaması gerekir. Enstitümüzün tüm programlarında halen ders dönemi 4 yarıyıldan oluşmakta ve 120 AKTS’ye karşılık gelmektedir. (bu konuda Danışmanınız ve ilgili Program Anabilim Dalı Başkanlığın’dan detaylı bilgi alabilirsiniz).
  3. Buna göre, doktora programına kayıtlı bir öğrencinin ders dönemini tamamlayabilmesi için tüm zorunlu ve seçmeli derslerinden oluşan derslerini tamamlayarak en az 110 AKTS, 3. ve 4. Yarıyıllarda bulunan 5 AKTS değerindeki Uzmanlık alan derslerinden de 10 AKTS alarak toplam 120 AKTS toplaması gerekmektedir.
  4. Bu durumdaki bir öğrenci doktora yeterlilik sınavına girebilir.
  5. Yeterlilik sınavını başaran bir öğrenci, tez dönemi olarak kabul edilen 4. yarıyılda (5-8. yarıyıllar), formasyon dersleri olan “Gelişim ve Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” derslerinden 10 AKTS, uzmanlık alan derslerinden 20 AKTS, tez çalışmasından da 90 AKTS alarak toplam 120 AKTS kazanır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Lisans Dereceli (Bütünleşik) Doktora programında kaç AKTS toplamam gerekir?
  1. Ege Üniversitesi lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliğine göre 10 yarıyıldan oluşan lisans dereceli doktora programında en az 300 AKTS kredi toplanması gerekmektedir.
  2. Bir öğrencinin kayıtlandığı programda, tabi olduğu eğitim planının ders döneminde belirlenmiş AKTS kredisini sağlaması gerekir. Enstitümüzün tüm programlarında halen ders dönemi 6 yarıyıldan oluşmakta ve 180 AKTS’ye karşılık gelmektedir. (bu konuda Danışmanınız ve ilgili Program Anabilim Dalı Başkanlığından detaylı bilgi alabilirsiniz).
  3. Buna göre, lisans dereceli doktora programına kayıtlı bir öğrencinin ders dönemini tamamlayabilmesi için tüm zorunlu ve seçmeli derslerinden oluşan derslerini tamamlayarak en az 160 AKTS, 3, 4, 5 ve 6. Yarıyıllarda bulunan 5 AKTS değerindeki Uzmanlık alan derslerinden de 20 AKTS alarak toplam 180 AKTS toplaması gerekmektedir.
  4. Bu durumdaki bir öğrenci doktora yeterlilik sınavına girebilir.
  5. Yeterlilik sınavını başaran bir öğrenci, tez dönemi olarak kabul edilen 4 yarıyılda (7-10 yarıyıllar), formasyon dersleri olan “Gelişim ve Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” derslerinden 10 AKTS, uzmanlık alan derslerinden 20 AKTS, tez çalışmasından da 90 AKTS alarak toplam 120 AKTS kazanır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Doktora Programında Sağlık Bilimleri Enstitüsü dışında bir birimden ders alabilir miyim?
  1. Evet alabilirsiniz. Öğrenciler danışmanlarının önerisi, anabilim dalı kurulunun kararı ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslere de kayıtlanabilirler. Öğrenci, enstitü yönetim kurulu kararı ile diğer yükseköğretim kurumlarından, asgari ders yükünden sayılmak üzere en fazla üç ders alabilir.
  2. Bu amaçla, en geç kayıt yenileme ya da ekle-sil haftasında anabilim dalı başkanlığınıza dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir. Dilekçeniz ve ekinde Danışmanınızın ve anabilim dalı kurulunun onayı, Anabilim Dalı Başkanlığınca enstitüye gönderilecektir. Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile ders alma talebiniz, dersi almak istediğiniz kuruma iletilecektir.

Görüldüğü üzere onay sürecinin uzun olması nedeniyle başvurunun olabildiğince erken yapılması önem taşımaktadır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Yeterlik Sınavı Nedir?
  1. Yeterlik sınavının amacı; öğrencinin temel konular ve doktora çalışmasıyla ilgili konularda derinliğine bilgi sahibi olup olmadığının sınanmasıdır. Yeterlik sınavları yılda iki kez yapılır.
  2. Yeterlik sınavı öğrencinin ders aşamasını tamamladığı tarihi izleyen ilk üç ay içinde yapılır.
  3. Yeterlik sınavları, anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanan ve sürekli görev yapan beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, düzenlemek ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri oluşturabilir. Doktora yeterlik sınav jürisi, ikisi farklı üniversitelerden olan toplam beş üyeden oluşur.
  4. Danışmanın ve yeterlik komitesinin önerisi, enstitü yönetim kurulunun kararı ile yüksek lisans mezunu olarak doktora programına kabul edilen öğrencilerin en geç beşinci yarıyılın sonuna, lisans mezunu olarak doktora programına kabul edilen öğrencilerin ise yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmeleri gerekir.
  5. Doktora yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Öğrencinin doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmesi için yazılı ve sözlü sınavların her birinden 100 tam puan üzerinden en az 75 alması gerekir. Doktora yeterlik komitesi, sınav jürisinin önerilerini ve öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, anabilim dalı başkanlığı tarafından yeterlik sınavını izleyen üç iş günü içinde bir tutanak halinde enstitü müdürlüğüne üst yazı ile gönderilir.
  6. Doktora yeterlik komitesi; yeterlik sınavını başaran bir öğrenciden, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi miktarının 1/3’ünü geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını isteyebilir. Fazladan alınan dersleri tamamlayamayan öğrenciler gerekli koşulları yerine getirmek şartıyla öğrenimine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, sadece dersler ve sınavlara katılma ve tez hazırlama hakkı olan öğrencilerin diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüsü devam eder.
  7. Yeterlik sınavında başarısız olan bir öğrenci, sonraki yarıyılda tekrar sınava girer.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Doktora programında yeterlik sınavına ne zaman girebilirim?

Kayıtlı olduğunuz programın ders döneminde öngörülen tüm zorunlu dersler ile seçmeli dersleri tamamladıktan ve eğitim planında öngörülen AKTS kredi değerini sağladıktan sonra yeterlik sınavına girebilirsiniz. Halen enstitümüzdeki tüm programlarda bu kredi değeri 120 AKTS’ ye karşılık gelmektedir. Yeterlik sınavı öğrencinin ders aşamasını tamamladığı tarihi izleyen ilk 3 ay içinde yapılır. Yeterlik sınavları yılda iki kez yapılır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Doktora programında tez çalışmasına ne zaman başlayabilirim?
  1. Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan bir öğrenci; en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisi hazırlar ve tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur.
  2. Tez önerisi savunması yüz yüze veya enstitü yönetim kurulu onayı alındıktan sonra uzaktan erişim aracılığıyla da yapılabilir.
  3. Öğrencinin tez önerisini savunma tarihinden en az 15 gün önce yazılı olarak tez izleme komitesi üyelerine dağıtması gerekir.
  4. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin;
    • Bilime yenilik getirmesi,
    • Yeni bir bilimsel yöntem geliştirmesi,
    • Bilinen bir yöntemin yeni bir alana uygulanması niteliklerinden birini yerine getirmesi gerekir.
  5. Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul veya reddine salt çoğunlukla karar verir.
  6. Bu karar, tutanak halinde anabilim dalı başkanlığı tarafından tez önerisi savunma tarihini izleyen üç iş günü içinde, öğrenci tarafından hazırlanmış, danışman tarafından onaylanmış tez öneri formu ile birlikte enstitü müdürlüğüne iletilir.
  7. Tez önerileri enstitü yönetim kurulunca onaylanır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Tez izleme komitesi nedir?
  1. Yeterlik sınavında başarılı olan öğrenci için ilgili anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur.
  2. Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede öğrencinin danışmanının dışında anabilim dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. Çok disiplinli anabilim dallarında gerekli durumlarda anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile her iki üye anabilim dışından seçilebilir. İkinci danışman komite toplantılarına katılabilir.
  3. Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan bir öğrenci; en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisi hazırlar ve tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur.
  4. Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul veya reddine salt çoğunlukla karar verir.
  5. Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez izleme komitesi, ocak-haziran ve temmuz-aralık ayları arasında birer kez olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenci toplantı tarihinden en az bir ay önce komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda o tarihe kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir yıl sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir.
  6. Tez izleme komite toplantısı yüz yüze veya enstitü yönetim kurulu onayı alındıktan sonra uzaktan erişim aracılığıyla da yapılabilir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Doktora tez çalışmasını tamamladım nasıl yazacağım?

Doktora tezinin enstitü tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde yazılması gereklidir. Enstitü tez yazım kılavuzuna elektronik olarak http://sbe.ege.edu.tr/kilavuzlar/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Tez savunma sınavı öncesinde, enstitüye teslim edilen basılı tezde ve jüri üyelerine gönderilen her bir basılı teze orijinallik raporunun elektronik kopyası bir CD içerisinde eklenmesi gerekmektedir.

Bir lisansüstü tezin orijinallik raporu, tez danışmanı tarafından Turnitin yazılımı kullanılmak suretiyle oluşturulacaktır. Bu konuda öğrencinin danışmanıyla temas kurması gerekmektedir.

Alıntı, atıf kuralları ve intihal ile ilgili genel bilgilendirme, örnekler ve uygulamaların bulunduğu web sitesi www.plagiarism.org‘u ziyaret edebilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Formasyon dersleri nedir? Bu dersleri en erken ne zaman alabilirim?

Formasyon dersleri, “Gelişim ve Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersleridir. Bu dersler, Ege Üniversitesi Senatosu kararı ile doktora yeterlik sınavını başaran doktora öğrencilerinin mezuniyet aşamasına kadar alması ve başarması gereken derslerdir. Bu derslere, yeterlik sınavını başardıktan sonraki ilk yarıyıldan itibaren kayıtlanabilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Danışmanımın yükümlülükleri nelerdir?

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre, Danışmanın;

  1. öğrencinin öğrenimi süresince alacağı dersleri belirlemek,
  2. kayıt yenileme onayı vererek bu derslere devamını ve öğrenim durumunu izlemek,
  3. tez çalışmasını yönetmek,
  4. gerektiğinde idare ile ilişkilerinde aracılık etmek, diğer akademik problemleriyle ilgilenmek
  5. her yarıyıl sonunda öğrencinin başarı durumu hakkındaki raporu enstitü müdürlüğüne iletmek yükümlülüğü vardır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Doktora öğrenciliğim döneminde ders ve tez süreçleri ile ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
  1. Kayıtlandığı programın tabi olduğu eğitim planının ders döneminde alınması gereken AKTS kredisini tamamlamak gerekmektedir.
  2. Halen bütün doktora programlarımızda bu kredi değeri 120 AKTS olup bunun 10 AKTS’lik kısmı 3. ve 4. Yarıyıllarda yer alan uzmanlık alan derslerine aittir.
  3. Dolayısıyla 120 AKTS ders alınması gereken bir doktora programında eğitim planında yer alan tüm zorunlu dersler ile seçilecek seçmeli derslerin kredilerinin en az 110 AKTS olması gerekmektedir. 5 AKTS’lik 3. ve 4. Yarıyıllarda yer alan uzmanlık alan dersleri ile birlikte 120 AKTS kazanılmış olacaktır.
  4. Tüm zorunlu derslerini tamamlayan ve toplam 120 AKTS kazanan bir öğrenci doktora yeterlilik sınavına girebilir.
  5. Tez çalışması tez izleme komitesinden onaylandıktan sonra tez öneri formu, danışmanla birlikte hazırlanarak anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla izleme komitesi karar tutanağı ile birlikte enstitü müdürlüğüne iletmelidir. Tez konusunun enstitü yönetim kurulunda onaylanması gereklidir.
  6. Tez çalışması için eğer etik kurul raporu gerekiyorsa, tez çalışmasına başlamadan önce öğrenci, etik kurul onayı almakla yükümlüdür.
  7. Tez çalışması dönemlerinde kayıt yenileme aşamalarında “tez çalışması” ve “uzmanlık alan” derslerine kayıtlanma gereklidir. Unutulmamalıdır.
  8. Doktora tezinin yazımında enstitü tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde yazılması gereklidir. Enstitü tez yazım kılavuzuna buradan ulaşabilirsiniz. Tez savunma sınavı öncesinde, enstitüye teslim edilen basılı tezde ve jüri üyelerine gönderilen her bir basılı teze orijinallik raporunun elektronik kopyası bir CD içerisinde eklenmesi gerekmektedir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Daha kısa sürede mezun olabilir miyim?

Tezli Yüksek Lisansta;

Süre MADDE 7 – (1) Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. (2) Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde yükseköğretim kurumunun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (3) Yüksek lisans programından süresinden önce mezun olabilecek öğrenciler ile ilgili düzenlemeler senato tarafından kabul edilen yönetmelikle belirlenir.

Doktorada;

Süre MADDE 17 – (1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır. (2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya yükseköğretim kurumunun öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen on iki veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilir. (4) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Doktora tez savunma sınavı nedir?
  1. Doktora programındaki bir öğrenci, tamamladığı tezini enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü sınavda savunarak başarılı olmakla yükümlüdür.
  2. Jüri, üç kişilik Tez İzleme Komitesi üyesi ve ikisi başka bir Üniversiteden olmak üzere beş kişiden oluşur. İkinci danışman, beş kişilik jürilerde jüri üyesi olarak görevlendirilebilir.
  3. Anabilim Dalı Başkanlığı, sınav jürisi, sınav tarihi ve yerini önerdiği yazı ile birlikte öğrencinin tezini enstitü müdürlüğüne iletir. Ayrıca Tez İzleme Komite üyelerinin imzalarının olduğu Tutanak da yazıya eklenir.
  4. Enstitü yönetim kurulu tez savunma sınavı için tarih, saat ve yeri kurulda onaylanır. Tez savunma sınavı, enstitü yönetim kurulu karar tarihinden itibaren en geç bir ay içinde yapılır.
  5. Tez savunma sınavının süresi en az 45, en fazla 90 dakikadır. Tez savunma toplantıları, dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

+ Transkript ve Öğrencilik Belgeleri ile İlgili Sorular

Soruların üzerine tıklayarak cevapları görebilirsiniz. (TÖB)

Transkriptimde bazı derslerde sınav notum görülmüyor.

Bu durumun 2 nedeni olabilir.

  1. Ders sorumlusu öğretim üyesi notunuzu sisteme girmemiş ya da bildirmemiş olabilir. Böyle bir durumda ders sorumlusu öğretim üyesi ile temas ediniz.
  2. Sorumlu öğretim üyesi notunuzu girmiş olmasına karşın notunuz sistemde görülmüyorsa bu sistemsel bir sorun olabileceğini göstermektedir. Enstitümüz Öğrenci Bürosuna şahsen başvurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Transkriptimde başarılı olduğum derslerden bazıları başarısız görülüyor.
  1. Ders sorumlusu öğretim üyesi notunuzu sisteme girmemiş ya da bildirmemiş olabilir. Böyle bir durumda ders sorumlusu öğretim üyesi ile temas ediniz.
  2. Sorumlu öğretim üyesi notunuzu başarılı olarak girmiş olmasına karşın notunuz sistemde başarısız olarak görülüyorsa, bu sistemsel bir sorun olabileceğini göstermektedir. Enstitümüz Öğrenci Bürosuna şahsen başvurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Transkriptimde almış olduğum bazı dersler görülmüyor.

Derse kayıtlanmamışsanız o dersi transkriptinizde göremezsiniz. Unutmayın ders kayıtlanması, kayıt yenileme ve ekle-sil haftasında yapılabilmektedir. Söz konusu derse EBYS sistemi üzerinden kayıtlanmış ve danışmanınızın bu seçiminizi onaylamış olduğundan eminseniz, enstitümüz öğrenci bürosuna şahsen başvurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Transkriptimde bazı derslerin AKTS değerleri müfredatta belirtilen değerlerden düşük görünüyor.

Eğer doğru derse kayıtlandığınıza eminseniz, enstitümüz öğrenci işleri bürosuna şahsen başvurunuz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Öğrenci kimlik kartımı nasıl alacağım?

Web sayfamızın duyurular bölümünü takip ediniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Öğrenci olduğuma dair belgeyi nasıl alacağım?

Enstitü Öğrenci İşleri Bürosuna şahsen başvurmanız gerekmektedir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Transkriptim gerekli oldu. Ne yapacağım?

Enstitü Öğrenci İşleri Bürosuna şahsen başvurmanız gerekmektedir.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

+ Mezuniyet İşlemleri

Soruların üzerine tıklayarak cevapları görebilirsiniz. (M)

Mezun oldum. Mezuniyet belgemi ve diplomamı nasıl alacağım?

Mezun olduysanız öncelikle sizi kutluyoruz. Mezuniyet işlemleri için şahsen veya noter aracılığıyla tayin ettiğiniz vekilinizin, Yükseköğretim Kurulu’nun ve Enstitünün istediği bilgi ve belgelerle enstitü öğrenci işleri bürosuna şahsen başvurması gerekmektedir. Yükseköğretim Kurulu’nun ve Enstitünün istediği bilgi ve belgelere enstitünün web bağlantısından (buradan) ulaşabilirsiniz.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

+ Enstitü ile İletişim Sorunları

Soruların üzerine tıklayarak cevapları görebilirsiniz. (EİS)

Enstitü Müdürü ile nasıl görüşebilirim?

Çok kolay. İki yol var. Birincisi Müdür’ü doğrudan oda telefonundan arayabilirsiniz. Odadaysa, telefona kendisi cevap verecektir (Tel: 4499). Diğeri de özel kalemden görüşmek için randevu alabilirsiniz (Özel Kalem Tel: 2499).

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Sağlık Bilimleri Enstitüsü Öğrenci İşleri Bürosuna telefon ile ulaşamıyorum. Ne yapmam lazım?

Bunun da nedeni büronun özellikle kayıtlanma ve ekle-sil haftasında son derece yoğun olmasıdır. Büro görevlileri, büroya gelen öğrencilerin sorunu ile ilgilenirken telefonlara sürekli etkin bir şekilde cevap verememektedir. Bu nedenle sizden dileğimiz;

  • Öğrenci Büromuza zorunlu olmadıkça telefon etmeyiniz.
  • Soracağınız hemen hemen her sorunun cevabını, enstitü web sitemizin SSS (buradan ulaşabilirsiniz) ve Süreç Bilgi Paketi (buradan ulaşabilirsiniz) bölümlerinde bulabilirsiniz.
  • Eğer hala gerekli bilgiye ulaşamadıysanız, Enstitü Öğrenci İşleri Bürosuna şahsen veya enstitü web sayfasındaki iletişim formunu kullanarak elektronik olarak başvurmalısınız.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

Enstitüden e-posta alamıyorum?

Enstitü öğrenci e-posta sisteminde, programa kayıt olurken belirttiğiniz e-posta adresiniz kayıtlıdır. Eğer e-posta adresiniz değiştiğiyse ya da sistemsel sorunlar nedeniyle e-postalar size ulaşmıyorsa, durumu Anabilim dalı başkanlığı aracılığı ile bize dilekçe iletiniz.

Unutulmaması gereken nokta, enstitümüz öğrenci e-posta sistemi “Google Group” sistemi üzerinden yürütülmekte olup e-posta hizmeti aldığınız servis sağlayıcınızın ayarlarından gruplara otomatik eklenme konusunda gereken ayarlarının yapılmış olduğuna emin olmalısınız.

Başka bir sayfada görüntüle. 0 0

BAŞKA BİR SORUNUZ VAR MI?

Bu forma girdiğiniz bilgiler sbeogrenci@mail.ege.edu.tr adresine iletilmektedir.

Adınız-Soyadınız (gerekli)

E-Mail Adresiniz (gerekli)

Konu

Mesajınız

captcha

“Sıkça sorulan sorular” sayfası (SSS), enstitümüzün birimlerine en sık gelen sorular ve oluşması muhtemel sorunlar derlenerek hazırlanmış detaylı bir rehber niteliğindedir. Anahtar kelimeler kullanarak arama yaparsanız soruları daraltarak istediğiniz cevaba daha hızlı ulaşabilirsiniz. Eğer sorunuza bu sayfada bir cevap bulamadıysanız en alttaki “BAŞKA BİR SORUNUZ VAR MI?” ifadesini tıklayarak bize direk e-posta gönderebilirsiniz.
Print Friendly